SAL-FIN: Soluționarea alternativă a litigiilor
SAL-Fin – Entitatea de soluționare alternativă a litigiilor în domeniul financiar non-bancar.
În vederea soluționarii eventualelor dispute cu BNPP Cardif România în calitate de Asigurător, consumatorii au dreptul de a se adresa SAL-FIN – Entitatea de soluționare alternativă a litigiilor în domeniul financiar non-bancar.
SAL-FIN este o structură creată în cadrul Autorității de Supraveghere Financiară cu scopul de a pune la dispoziția Consumatorilor un mecanism de soluționare alternativă a litigiilor din domeniul financiar non-bancar, în conformitate cu prevederile Regulamentului A.S.F. nr. 4/2016 privind organizarea și funcționarea Entității de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul financiar non-bancar (SAL-FIN) și ale O.G. nr. 38/2015 privind soluționarea alternativă a litigiilor dintre consumatori și comercianți.
Procedurile de soluționare alternativă a litigiilor sunt facultative, voluntare, separate de procedurile din instanțele de judecată și gratuite. Cheltuielile pentru efectuarea de expertize, traduceri de documente și alte probe suplimentare necesare soluționării litigiului sunt în sarcina părții care le solicită.
Pentru accesarea procedurilor de soluționare alternativă a litigiilor, Consumatorii trebuie să se adreseze SAL-FIN în scris, direct la sediul SAL-FIN, prin poștă sau prin mijloace electronice de comunicare.
Consumatorii pot accesa procedurile de soluționare alternativă a litigiilor doar dacă fac dovada că, în prealabil, au încercat să soluționeze disputa direct cu Asigurătorul.
Informații complete despre modul de soluționare alternativă a litigiilor pot fi obținute la adresa de internet: www.salfin.ro.